Over Apollo Amsterdam

Wie en wat is Basketbalvereniging Apollo Amsterdam

Basketbalvereniging Apollo Amsterdam is in 2010 opgericht door de verenigingen BV Lely Amsterdam en ABV Mosquito’s. Deze verenigingen, opgericht in 1971 en 1948, waren de afgelopen decennia toonaangevend bij de (op het hoogste niveau) spelende jeugd.

Bij Apollo Amsterdam speelden in eerste instantie alleen de landelijke teams van beide verenigingen. Met ingang van seizoen 2011-2012 zijn beide verenigingen met al hun teams gefuseerd in Apollo Amsterdam. In tegenstelling tot BV Lely Amsterdam en ABV Mosquito’s, die beide traditionele verenigingen waren, is Apollo Amsterdam een vereniging ‘nieuwe stijl’. Een grote krachtige vereniging, die op een professionele manier omgaat met de uitdagingen.

Apollo Amsterdam is een van de grootste basketbalverenigingen van Nederland. Begin seizoen 2017-2018 heeft Apollo Amsterdam 450 leden, die in 32 jeugd- en seniorenteams competitie spelen. We zijn nog steeds groeiende en gemotiveerd om meer mensen aan het basketballen te krijgen. We willen het beste uit elke speler halen met plezier, respect, verantwoordelijk en inzet zodat hij/zij een steeds hoger doel gaat bereiken.