Teamindeling

Vooropige teamindeling jeugdteams 2018-2019

Clubtenue

Voor alle jeugdteams zijn er “teamtassen”.

In deze teamtassen zitten 12 tenues van verschillende maten.

De tenues zullen na de wedstrijd per toerbeurt door een van de teamleden (ouders) gewassen moeten worden.

Het clubleven

Apollo Amsterdam is er voor de jeugd, maar de inzet van ouders is onmisbaar. Vele verenigingen draaien op vrijwilligers! Zo ook Apollo Amsterdam. Participeer in ons verenigingsleven met enthousiasme en help mee met de zaken die belangrijk zijn voor een echte vereniging.

Actief worden voor Apollo Amsterdam

Apollo Amsterdam heeft grote behoefte aan leden die iets méér voor de vereniging willen doen dan alleen spelen en af en toe verplicht een wedstrijd fluiten of jureren. De mogelijkheden zijn: extra fluiten (tegen een vergoeding), training geven, coachen, wedstrijdsecretariaat runnen. Daarnaast heeft Apollo Amsterdam een aantal commissies waarin je actief kunt worden: seniorencommissie, scheidsrechterscommissie en jeugdcommissie. Interesse? Stuur een mailtje naar jeugd@apollobasketball.nl

Wat wordt er van mij, als ouder, verwacht?

Apollo Amsterdam is een vereniging met leden. Dat zijn minderjarige en meerderjarige leden. Als uw kind minderjarig is, wordt er van u een bepaalde inzet verwacht, waaronder:

• dat uw zoon/dochter op tijd (vaak een half uur) voor het begin van een wedstrijd aanwezig is en in het juiste tenue en op tijd op training is.
  • dat de ouders er gezamenlijk voor zorgen dat de kinderen worden vervoerd naar uitwedstrijden, al of niet per openbaar vervoer. Hiervoor zijn goede afspraken tussen ouders noodzakelijk.
  • en verder zijn het de ouders (t/m U18) die bij elke thuiswedstrijd van het team de jurytafel bezetten, bij voorkeur roulerend.

Een belangrijke coördinerende taak bij deze activiteiten heeft de zgn. teamouder of oudercoördinator. Jaarlijks wordt door de ouders of coach een teamouder aangesteld tijdens de ouderbijeenkomst aan het begin van het seizoen. Alle ouders van elk team worden door het jeugdbestuur voor deze ouderbijeenkomst uitgenodigd. Uw aanwezigheid hierbij is verplicht.

Het is belangrijk dat u weet wie de teamouder is binnen het team van uw kind. Bij hem/haar kunt u terecht voor vragen en opmerkingen over het team. De teamouder is de schakel tussen team, coach, ouders en jeugdcommissie.